fredag 15 december 2017

Jennys julkalender - den 15 december

Har du koll på att Spotify har en massa bra skönlitteratur som man kan lyssna på? I dagarna letade jag efter Astrid Lindgrens Bröderna Lejonhjärta här hemma men boken var spårlöst borta. Jag gick då till Spotify för att kolla om den fanns där. Det fanns den.



Sedan tidigare har jag använt mig av Spotify för att lyssna på noveller som Novellix gett ut. Mina elever har fått arbeta med Heder av Jens Lapidus men också med Spår i snön av Jonas Karlsson. Du kan läsa om det här:


Och här är Novellix-novellerna:



När jag hade hittat Astrid Lindgrens text fortsatte jag söka på andra författare och hittade en hel del spännande... H C Andersen och Tove Jansson. Jag sökte sedan på titlar och hittade sagor om Alfons, om Bamse och om Pelle Svanslös. Jag fick också fram Radioföljetongen & Radionovellen av Sveriges Radio och där kan man just nu lyssna på Charles Dickens En julsaga och Kazuo Ishiguros Never let med go

Har du inte kollat in Spotify tidigare är det kanske dags snart! Hoppas du hittar något spännande att lyssna på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar