söndag 5 oktober 2014

Första flippen gjord

För en vecka sedan skrev jag att jag skulle göra min första flipp i screencast-o-maticpowtoon eller videoscribe. Det var då det...innan jag egentligen hade hunnit testa de olika lite mer ingående. Idag kan jag istället säga att ja, jag har gjort min första flipp men nej, inte i något av de tre jag trodde. Istället har jag använt mig utav quickcast för att göra en skärminspelning.

Det var inte helt lätt att göra flippen. I quickcast får man endast hålla på i tre minuter och oj, vad tiden går fort. Jag fick göra om samma film 5 gånger innan jag fick med det mest väsentliga. Jag har dock insett att man inte kan vara perfektionist när man flippar. Då blir man nog aldrig klar med någonting. För att vara första försöket är jag nöjd. I min flipp Välkommen till Fröken JE:s blogg får eleverna lära sig 3 saker - hur man hittar till bloggen, hur man hittar till sin klass inlägg och hur man kan lägga in en kommentar. Titta gärna på den! Du kan också kolla in bloggen via Fröken JE:s blogg

Nästa gång jag flippar och ska göra en skärminspelning tror jag att jag ska testa Mac:s eget program QuickTime Player. Vi får väl se om det blir så eller inte!

Imorgon väntar mina första lektioner och som jag längtar. Allt är förberett så nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar